søndag den 30. maj 2010

Fransk landstil/french living

Først vil jeg sige tak for kommentarerne, det er så hyggeligt at læse hvad andre synes om mine miniaturer.
At first I'll like to thank you for the comments, it's very nice to read what others think of my miniatures.

Jeg har haft travlt de sidste dage. Efter lang tid med eksamensforberedelse, har jeg haft brug for at lave noget at det jeg hygger mig allerbedst med. Miniaturer. Jeg har malet og slebet, lavet billedrammer og bøger. Det dejlige blad "Jeanne d'Arc Living" og bøgerne om shabby chic har inspireret mig til at starte på en ny kikkasse.
I've been busy the last couple of days. After spending a long time, with preparation for my exam, I needed to what I like the most. Making miniatures. I've been painting and polishing, made frames for pictures and made a lot of books. The beautiful magazine "Jeanne d'Arc Living" and the books of shabby chic have inspireret me starting another roombox.



Kikkassen har hvidmalede gulvbrædder og råhvide vægge. Det lille vindue mangler gardin, men jeg tror, at jeg vil lave et lille let gardin af noget blonde eller tyndt lærred.
In the roombox the floor is painted white and the walls are also white. The little window still needs a curtin, and I think I'll make an airy one made out of lace or some thin linen.





Sengebordet er malet støvet grønt og har fået nye glasknopper. Indeni er skabet beklædt med stribet papir og skuffen ligeså.
The bedstand has been painted dusty green and have got new glassknobs. Inside the bedstand has been covered with striped paper and the drawer too.



På den lille skammel ligger nogle indretningsbøger sammen med et billede af en fugl. Desuden ligger der en lille udgave af en af mine yndlingsbøger: Den tidsrejsendes kvinde. På gulvet står en vase med liljer og et hjerte.
On the little stool there lies some interiorbooks and a picture of a bird. Besides there's a little edition of one of my favourite books: The Time Travelers Wife. On the floor there's a vase with lilys and a heart.



4 kommentarer:

  1. It´s all very nice, Lene! I especially like the books and the small picture of the bird.
    Love that magazine too.
    Love, Susanne

    SvarSlet
  2. I agree with Susanne... It´s lovely. Can I ask if the magazines and books has backsides too? Now I know what to wish for if we are going to a swap ;0)

    SvarSlet
  3. Hej Lene

    Jeg synes det lyder hyggeligt, med sådan nogle kikkasser, for de er da til at blive færdige med. Jeg er spændt på at se det færdige resultat! Jeg er ret vild med den der landstil, så måske vil jeg også selv prøve at lave noget i den stil, i mit sommerhus, som jeg lige er begyndt på.
    Hilsen Eva

    SvarSlet
  4. Hi Annie. I've found the frontpages at the Internet, and then copied it into Publisher, added a backside and the title. Therefor it's not the real backside, but there is one.

    Hej Eva.
    Ja, det er lige det jeg også godt kan lide, for den ene dag vil jeg lave fransk landstil og en anden dag vil jeg lave græsk taverna, og det holder ligesom ikke i et dukkehus... :O)

    Hi Susanne.
    I came by the magazine the other day, and fell in love imidiatly! There are so many beautiful pictures.

    SvarSlet