søndag den 6. november 2011

Arbejder på det.../Working on it...

Efter et ålegilde i går, har dagen i dag været til de stille sysler...
Så jeg er så småt begyndt at samle The Arthur (det har ikke fået nyt navn endnu). Jeg har grundet nogle af delene og bejdset noget af gulvet.
Jeg startede med at lave nogle bejdseprøver for at finde den rigtige farve, og det lykkedes når først jeg bejdsede med mahognibejdse og bagefter med Nescafé! Gulvet i køkkenet er bejdset helt, og i stuen er det kun noget af det der er bejdset, for jeg vil hæve noget af gulvet. Verandaen er bejdset med en stærk kop Nescafé. Kunne være jeg skulle have drukket den selv...




Yesterday we had an eel party. It's very popular in Denmark to eat fried eel with potatos and parsley sauce, and drink beer and snaps. So today was a quiet day...
I started to build The Arthur (hasn't found a  new name yet). I primed some of the parts and stained some of the floors for the kitchen and living room.
I started by doing some staining tests, and found that a thin coat of mahogany stain and then a thin coat of Nescafé looked best!
The front porch was stained with a strong cup of Nescafé. Maybe I should have been drinking it myself...



Mens jeg har haft travlt med huset, har Marie haft travlt med at finde flere ting frem som skulle flytte med i sommerhuset, men da hun fandt et stykke lysegrønt silke med blomster, gik hun helt i stå. Til sidst fik jeg ud af hende, at hendes mormor engang havde haft en pude i "pølle"facon i næsten samme stof... Ja, så nænnede jeg jo ikke andet end at lave en til hende.
Enderne er pyntet med mørkegrønt bånd og en lille kvast.

While I've been busy building the house, Marie's been busy finding more stuff to bring to the summer house, but as she found a little piece of green silk with woven flowers, she got all quite. A last I had her telling me, that her grandmother used to have a pillow in almost the same fabric... Well, I couldn't get over my heart not making her one alike.
The ends are decorated with dark green trimmings and a little tassel.


Lene


Ingen kommentarer:

Send en kommentar