fredag den 28. oktober 2011

Bare det var mig... /I'd wish it was me...

Stille aftener, gåture ved vandet og stilhed...
Det var det der stod mest om på det postkort jeg lige har fået fra Marie. Jeg har ikke set hende siden før sommerferien, men nu har hun meldt sin hjemkomst.

Hun har boet hos en kusine i Tyskland, nærmere bestemt vest for Rostock, på badehotellet Grand Hotel Heiligendamm.
Hendes kusine er ansat i køkkenet, og hvis Marie ville give en hånd med, så kunne hun bo gratis. Selvfølgelig ikke i hovedhuset, men alligevel.

Hun skrev at hun havde fået syet en ny kjole og købt en taske der matcher, men havde de største vanskeligheder med at finde et par sko i den rigtige blå farve, men det har hun forhåbentlig glemt når kommer hjem.
Hjem...
Jeg kan næsten ikke vente med at vise hende at jeg har købt sommerhus, og jeg tror at hun skal have lov at bestemme hvad det skal hedde, for The Arthur skal have et andet navn.
Måske skal det hedde Havblik, eller sådan noget.


Jeg har tænkt på om det måske skal males sort med hvidt, eller om jeg skal holde mig til en lys gråblå.  Lidt ligesom Maries nye taske.















Quiet evenings, walks by the sea and silence...
That's what Marie wrote about at the postcard I just recieved from her. I haven't seen her since before the summer holidays, but now she's on her way home.

She's been living with a cousin in Germany, a little west of Rostock, at beach hotel Grand  Hotel Heiligendamm.
Her cousin works in the kitchen, and if Marie could lend a helping hand, she could stay for free. Not in the main house, but anyway.

She wrote she had a new dress made and had bought a purse to match, but hadn't been able to find a pair of shoes in the right blue color. Hope she's forgotten about it when she's back home.
Home...
I hardly can't wait to tell her I've bought a summer house, and I think I'll let her decide the name of the house. I don't want it to be named The Arthur anymore, maybe something like Seaview or so.

I've been thinking about painting it black with white trimmings, or maybe I should paint it the same grayish blue as Maries purse.

1 kommentar:

  1. Lucky Marie, I am sure she wants to help you decorating the summer house ;-)
    Love, Susanne

    SvarSlet